آی تی پـــلاس | iTplus

پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات (BETA)

آی تی پـــلاس | iTplus

پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات (BETA)

لنوو با 3 میلیارد دلار خواهان خرید موتورولا از گوگل شد


آی تی پلاس - کمپانی گوگل اعلام کرد که آنها به یک توافق با شرکت لنوو برای فروش موتورولا به آنها دست یافته اند. این شرکت قدرتمند چینی چیزی در حدود ۲.۹۱ میلیارد دلار برای بخش بزینس موبایل این شرکت پرداخت می کند که ۱.۴۱ میلیارد دلار آن بصورت نقدی و ۱.۵ میلیارد دلار باقیمانده در طول سه سال به گوگل پرداخت خواهد شد. 
بعنوان بخشی از این معامله، شرکت گوگل همچنان مقداری از پتنت های مربوط به موتورولا را در اختیار خواهد داشت. لنوو نیزحدود ۲۰۰۰ پتنت این شرکت به همراه برند Motorola Mobility را بدست می آورد. شرکت گوگل در سال ۲۰۱۲، با هزینه ای ۱۲.۵ میلیارد دلاری شرکت موتورولا را بدست آورد. در سال گذشته موتورولا با کمک گوگل دو اسمارت فون بسیار خوب خود با نام Moto X و Moto G را معرفی کرد، اما با تمام تلاشهای صورت گرفته شرکت موتورولا در هر دوره ۳ ماهه مقداری ضرر داده است.
خرید موتورولا از سوی لنوو باعث می شود تا این کمپانی چینی به سهم بیشتری از بازار مخصوصا در ایالات متحده دست پیدا کند. موتورولا هم اکنون سومین تولید کننده بزرگ در ایالات متحده به حساب می آید. لازم بذکر است که در سال ۲۰۰۵ میلادی، لنوو بخش ThinkPad کمپانی مطرح IBM را نیز بدست آورده بود.
Gsmarena

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد