آی تی پـــلاس | iTplus

پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات (BETA)

آی تی پـــلاس | iTplus

پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات (BETA)

تراشه های 64 بیتی جدید در راه اند

آی تی پلاس - گزارشات رسیده حاکی از آن است که کمپانی مطرح اینتل قرار است از سال آینده تراشه های ۶۴ بیتی جدیدی را با معماری منحصر به فردی تولید نماید.به تازگی در همایش توسعه دهندگان آرم، Altera شریک اینتل اعلام کرد که قصد تولید تراشه های ای آر ام ۶۴ بیتی را دارد. از آنجایی که اینتل همیشه در تلاش است دنیای موبایل را که زیر سلطه ARM قرار دارد را با تراشه های خود زیر و رو کند نه با داشته های رقیب، این خبر جای بسی تامل دارد که این کمپانی قصد دارد تراشه های جدیدش را بر پایه معماری ARM تولید نماید.
اخیرا در همایش توسعه دهندگان ARM، شریک اینتل اعلام کرد که بزرگترین شرکت نیمه رسانای جهان از سال آینده ساخت تراشه های ۶۴ بیتی ARM را آغاز خواهد کرد. اعلانی که مثل موجی از شوک به بدنه دنیای فناوری برخورد کرد، چون که اینتل ناامیدانه سعی می کند قدرت بلا منازع آرم در بازار موبایل را تضعیف کند.
اینتل قرار است با قیمت خوبی تراشه های A7 اپل، اسنپدرگونِ کوالکام یا تگرای انویدیا را بسازد. حالا سوال اینجا است که آیا منهای اپل، باقی شرکت ها حاضر به خوراک دادن به رقیب خود هستند. اما به هر حال همیشه بحث های تجاری راه معقول را پیدا می کنند.
این تراشه ساز بزرگ دنیا به تازگی شروع به جذب نیروی جدید هم کرده و مدیر عامل سابق این شرکت اظهار داشته از آنجا که ما موقعیت کار روی آیفون را از دست داده ایم و اپل به طور کامل به معماری تماماً ARM رو آورده، شاید این راهی برای بازگشت به مسیر باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد