آی تی پـــلاس | iTplus

پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات (BETA)

آی تی پـــلاس | iTplus

پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات (BETA)

روشی برای نابودی همیشگی بدافزار ها



آی تی پلاس - رویکرد جدید به بصری‌سازی اطلاعات می تواند بدافزارهای رایانه‌ای و همراه را برای همیشه محو و نابود کند. شرکتی به نام Invincea که خدمات بصری سازی اطلاعات را برای کاربران ویندوز ارائه می کند، نسخه ای از نرم افزار VirtualBox را عرضه کرده که مجهز به موتوری اختصاصی برای کشف و شناسایی بدافزارهای موجود بر روی رایانه ها و گوشی ها و همین طور نابود کردن همه آنهاست.


این برنامه ابتدا مرورگرهای اینترنتی را ایزوله می کند و سپس به حافظت از آنها در برابر خطرات بدافزاری می پردازد. این فناوری micro-virtualization یا Microvisor نام گرفته است.


برنامه مشابه دیگری به نام vSentryهم با نصب بر روی سیستم عامل های مختلف می تواند تمامی منابع سخت افزاری را مدیریت و کنترل کند و با بصری سازی نحوه عملکرد سیستم به حضور احتمالی بدافزارها پی ببرد. این برنامه قادر به مدیریت دقیق سخت افزار و محدود کردن فرایندها و در صورت لزوم متوقف کردن آنهاست.


این برنامه ها که به صورت روت شده اجرا شده و متوقف کردن آنها غیرممکن است، خود را بر روی حافظه رایانه کپی می کنند تا پیکربندی فایل ها، نحوه مصرف منابع حافظه از سوی برنامه ها و ... را کنترل کنند و نحوه عملکرد هر برنامه را به طور جدا شده از دیگر برنامه ها مدیریت و کنترل کنند. با این کار برنامه های مخرب امکان سوءاستفاده و خرابکاری را از دست می دهند.


این شیوه جدید مقابله با بدافزار هنوز در مراحل ابتدایی شکل گیری است و به نظر می رسد تا استفاده نهایی از آن به زمان قابل توجهی نیاز باشد.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد