آی تی پـــلاس | iTplus

پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات (BETA)

آی تی پـــلاس | iTplus

پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات (BETA)

نمایش اسمارتفون ها در CES 2013



آی تی پلاس - امسال هم ces  هماننده سال های پیش حرارت زیادی داشت چرا که همه ساله در این نمایشگاه شرکت ها جدید ترین دستاورد های علمی عملی خودشون رو به نمایش عموم میگذارند و برنامه ی خودشون رو برای آغاز دوره جدیدی از رقابت با رقبا برای طرفداران خودشون اعلام میکنند . امسال اولین سالی است که ما (آی تی پلاس) این نمایشگاه را با گذاشتن برخی از جدید ترین اخبار منتشر شده پوشش دادیم و امیدواریم در سال های جاری بتوانیم این نمایشگاه و دیگر نمایشگاه ها و رویداد های مهم دنیای فناوری و تکنولوژی را پوشش خبری دهیم .معرفی اسمارتفون های جدید یکی از داغ ترین موضوعات این نمایشگاه بود که ما دراین مطلب همه ی اسمارتفون های معرفی شده در ces را به طور مختصر شرح دادیم ، با ما همراه باشید تا با مشخصات آنها آشنا شوید ...


Vizio اولین کمپانی معرفی کننده ی اسمارتفون در نمایشگاه


در CES 2013 این کمپانی از ۲ تلفن همراه جدید برای بازار چین رونمایی کرد.یکی از این تلفن های همراه دارای صفحه نمایش ۵ اینچی با رزولونش ۱۰۸۰p و دیگری ۲ سیم کارته با صفحه نمایش ۴.۷ اینچی و روزلوشن ۷۲۰p میباشد. مدل ۵ اینچی دارای پردازنده ۲ هسته ای ۱.۵ گیگاهرتز کوالکام همراه با ۲ گیگابایت رم و مدل کوچک تر با پردازنده ۲ هسته ای مدیا تک و ۱ گیگابایت رم به بازار می آیند. ضمن آنکه هر دور مدل دارای نسخه لوبیای ژله ای اندروید خواهند بود.در مورد ظاهر این اسمارت فون ها میتوان گفت تا حدودی شبیه به اسمارت فون اچ تی سی One X میباشند.

در این صفحه میتوانید همه محصولات معرفی شده توسط این کمپانی را ببینید .

 Ascend mate ، رقیبی از سوی هواوی برای رقابت با نوت 2


یکی از محصولات جالب CES 2013، اسمارت فون جدید و تا حدودی عجیب Ascend Mate هواوی است، اسمارت فون یا فبلتی که مسئولان این شرکت تلاش کردند تا از درز اطلاعات این محصول تا زمان برگزاری CES جلوگیری کنند و مقداری هم در این زمینه موفق بودند. این محصول، اسمارت فون یا فبلتی ۶.۱ اینچی است که رقیبی برای گلکسی نوت ۲ سامسونگ به حساب می آید.صفحه نمایش این اسمارت فون دارای رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل می باشد و در آن از تکنولوژی IPS استفاده شده که کیفیت خوبی را به صفحه نمایش آن داده است. زاویه دید و کیفیت رنگها بسیار خوب گزارش شده است.


ابعاد این محصول ۱۶۳.۵ در ۸۵.۷ در ۹.۹ میلیمتر، سیستم عامل آن اندروید جیلی بین ۴.۱.۲، پردازنده آن ۴ هسته ای ۱.۵ گیگاهرتزی Hi-Silicon K3V2 + Intel XMM6260 و یک باتری قابل توجه ۴۰۵۰ mAh از دیکر مشخصات این فبلت قدرتمند می باشد. وزن آن نیز ۱۹۸ گرم است. Ascend Mate هواوی دارای ۱ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی است، ضمن اینکه در بخش دوربین، یک دوربین ۸ مگاپیکسلی AF با قابلیت ضبط ویدئو ۱۰۸۰p و HDR قرار دارد. دوربین جلو آن نیز ۱ مگاپیکسلی HD است.

و بالا خره انتظار ها به سر رسید ...


برای برخی از علاقه مندان به اسمارتفون ها و مخصوصا طرفداران سرکت سونی مهمترین خبر ، خبر معرفی اکسپریا Z و اکسپریا ZL بود . در اولین روز نمایشگاه سونی سوپرفون های خودشو معرفی و به نمایش گذاشت تا زنگ خطری برای اسمارتفون های موجود در بازار باشد .

اسمارت فون Sony Xperia Z دارای پردازنده ۱.۵ گیگاهرتزی Snapdragon S4 Pro، جی پی یو ادرنو ۳۲۰ و ۲ گیگابایت رم می باشد. صقحه نمایش آن ۵ اینچی LED-backlit 1080p به همراه Mobile Bravia 2 Engine و دوربین پشت آن ۱۳ مگاپیکسلی Exmor RS با قابلیت ضبط ویدئو ۱۰۸۰p به همراه گزینه HDR است.
Xperia Z دارای تاییدیه IP57 به دلیل ضد آب و ضد گرد و غبار بودن است. در آن از باتری ۲,۳۳۰ mAh استفاده شده ، ضمن اینکه گزینه های ارتباطی آن LTE, HSPA+, Wi-Fi, Bluetooth, GPS, NFC و FM radio می باشند. اسلات مایکرواس دی نیز وجود دارد.

اکسپریا ZL


Xperia ZL اسمارت فونی است که بسیار شبیه به Xperia Z می باشد. درمقایسه این اسمارت فون تاییدیه IP57 را نداشته و دارای طراحی تقریبا متفاوتی است. دوربین جلو اسمارت فون Xperia ZL در قسمت پایین سمت راست قرار دارد و مقداری سبک تر از Xperia Z می باشد.
اما از دیگر مشخصات آن می توان به صفحه نمایش ۵ اینچی ۱۰۸۰p، چیپ ست Snapdragon S4 Pro، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی، گزینه های رایج ارتباطی و یک اسلات مایکرو اس دی اشاره نمود. سیستم عامل آن هم اندروید ۴.۱ جیلی بین است و قرار است در ماه مارس وارد بازار گردد. قیمت آن هنوز مشخص نیست. ممکن است این دو اسمارت فون سونی در بازارهای متفاوتی عرضه گردند اما هنوز چیزی مشخص نیست.

همچنین شما می توانید بررسی مختصر مفیدی رو در آی تی یاب مطالعه کنید .

لنوو ایدیا K900 ، اینتلی 5.5 اینچی – تنگ تر کردن عرصه برای فعالیت نوت 2


شرکت لنوو در ادامه معرفی محصولات بی نظیر خود، از اسمارت فونی رونمایی کرد که رقیبی جدی برای گلکسی نوت ۲ سامسونگ به شمار می رود. این فبلت جدید لنوو IdeaPhone K900 نام دارد و دارای صفحه نمایشی ۵.۵ اینچی به همراه پردازنده قدرتمند ۲ هسته ای اینتل می باشد.
K900 یکی از اولین محصولاتی است که از این پردازنده ۲ گیگاهرتزی جدید Atom اینتل بهره می برد. صفحه نمایش آن نیز ۱۰۸۰p و چگالی پیکسلی آن ۴۰۰ppi می باشد. ضخامت این اسمارت فون به طرز باورنکردنی کم است، تنها ۶.۹ میلیمتر که براساس ادعای لنوو باریک ترین محصول در سطح خود در دنیا می باشد. در ساخت بدنه آن، هم از پلی کربنات و هم stainless steel استفاده شده است. این محصول در هنگام اجرای اپلیکشن ها و مرور وب بسیار سریع خود را نشان داده است. همچنین در بخش دوربین این فبلت از دوربینی استفاده می کند که در اکسپریا Z سونی هم بکار رفته است یعنی دوربینی ۱۳ مگاپیکسلی.


در بخش سیستم عامل IdeaPhone K900از اندروید ۴.۱ بهره می برد هرچند لنوو اعلام کرده که در هنگام عرضه آن اندروید ۴.۲ برروی آن نصب خواهد بود. این محصول لنوو قرار است در ماه آوریل رسما وارد بازار شود، اما قیمت آن هنوز مشخص نیست.

لنوو از 4 اسمارتفون دوسیم کارته هم رونمایی  کرد


شرکت لنوو ۴ مدل جدید اسمارت فون dual-SIM در رویداد CES به نمایش گذاشت. اولین مدل IdeaPhone S890 نام دارد و دارای صفحه نمایشی ۵ اینچی qHD (رزولوشن ۹۶۰ در ۵۴۰ پیکسل)، سیستم عامل Android 4.2 Jelly Bean، یک دوربین ۸ مگاپیکسلی، ضخامتی ۹.۳ میلیمتری و وزنی ۱۷۶ گرمی است.
IdeaPhone S720 اسمارت فونی ۴.۵ اینچی IPS LCD با رزولوشن qHD، اندروید Android 4.0 Ice Cream Sandwich، پردازنده دو هسته ای MTK، دوربین ۸ مگاپیکسلی، باتری ۲۰۰۰mAh و ضخامتی ۹.۹ میلیمتری است.
مدل بعدی Lenovo IdeaPhone A800 نام دارد و دارای صفحه نمایشی ۴.۵ اینچی FWVGA (رزولوشن ۸۵۴ در ۴۸۰ پیکسل)، پردازنده ۲ هسته ای ۱.۲ گیگاهرتزی، Android 4.0 ICS و باتری ۲۰۰۰mAh می باشد. در نهایت مدل IdeaPhone A690 هم وجود دارد که دارای Android 2.3 Gingerbread، پردازنده تک هسته ای ۱ گیگاهرتزی و صفحه نمایش ۴ اینچی WVGA است. این محصولات قرار است در همین ماه و ابتدا در چین عرضه شوند.

Grand S، باریکترین اسمارتفون فول اچ دی دنیا


اسمارت فون قدرتمند و زیبای ZTE Grand S رسما معرفی شد. این اسمارت فون که آن را باریک ترین اسمارت فون فول اچ دی دنیا می نامند، دارای سیستم عامل اندروید ۴.۱ جیلی بین و صفحه نمایشی ۵ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است.قدرت این اسمارت فون را یک پردازنده چهار هسته ای و ۱.۷ گیگاهرتزی Snapdragon S4 Pro تامین می کند. از دیگر مشخصات آن می توان به دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با قابلیت auto-focus در پشت دستگاه، ۲ گیگابایت رم، حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی به همراه یک اسلات مایکرو اس دی و ضخامتی تنها ۶.۹ میلیمتری اشاره نمود. باتری این دستگاه ۱,۷۸۰mAh می باشد، ضمن اینکه قابلیت ارتباطی LTE  نیز وجود دارد.

جلب توجه یوتا فون ، اسمارتفونی با دو نمایشگر


برخلاف طراحی سنتی اسمارت فون های امروزی، Yota Devices، شرکتی روسی که در زمینه کسب و کار موبایل فعالیت می کند مدتی پیش از سبک جدیدی از اسمارت فون ها که دارای یک صفحه نمایش LCD در یک سمت و یک صفحه نمایش E-Paper (کاغذ الکترونیکی) در سمت دیگر است رونمایی کرد، البته در قالب اسمارت فونی با نام YotaPhone. این دستگاه دارای دو صفحه نمایش ۴.۳ اینچی HD در دو سوی اسمارت فون است که با پوششی از گوریلا گلاس محافظت می شوند. Vladislav Martynov مدیرعامل Yota Devices به وبسایت TechCrunch اعلام می کند که نمونه های اولیه این اسمارت فون (YotaPhone) برای انجام تست ها و آزمایشات مختلف به اروپا، آسیا و امریکای شمالی ارسال شده است. اما این دستگاه در رویداد CES 2013 نیز به نمایش گذاشته شد.

شاهکار سامسونگ ، اسمارتقون با صفحه نمایش منحنی


برخلاف دیگر رقبا امسال سامسونگ فقط نمونه ای از یک اسمارتفون منحنی شکل به نمایش گذاشت تا از پیشرویه دیگر رقیا عقب نماند . به همراه این نمونه اولیه، سامسونگ نشان داد که چگونه از این دستگاه، هنگامی که صفحه نمایش آن توسط چیزی مانند یک ژاکت پوشیده شده می توان استفاده کرد، صفحه نمایش آن می تواند فضایی به کاربران برای دیدن پیام های متنی ورودی و اقدام برروی آنها بدهد.

برای دیدن متن خبر بصورت کامل اینجا کلیک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد