آی تی پـــلاس | iTplus

پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات (BETA)

آی تی پـــلاس | iTplus

پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات (BETA)

10 برتری iPad Mini که Kindle Fire را از رده خارج خواهد کرد



آی تی پلاس - همانطور که اطلاع دارید اپل قصد تولید آیپدی 7 اینچی دارد ،آیپد 7 اینچی که هنوز به بازار عرضه نشده به گفته کارشناسان می توان به راحتی ویژگی های برتر آن را نسبت به Kindle Fire Amazon به حدس زد.

ما در کافه اپل قصد داریم 10 برتری iPad Mini نسبت به Kindle Fire را بررسی کنیم، این برتری ها به راحتی می تواند Kindle Fire را از رده برترین ها خارج کند. گفتنی است که بسیاری از شرکت های بزرگ نظیر LG از هم اکنون مشغول برنامه ربزی با اپل برای ساخت LCD Panel برای iPad Mini هستند.   

کمپانی اپل

یکی از شانسهایی که آیپد مینی آورده، نام کمپانی سازنده آن است. همانطور که می دانید اپل یکی از پرطرفدارترین و معروف ترین کمپانی ها در تولید محصولات دیجیتال محسوب می شود. Amazon هر اندازه هم که تلاش کند تا راهی برای معرفی بهتر Kindle Fire بیابد، بازهم نمی تواند با اپل رقابت کند.

 

قیمت

به قیمت ها توجه کنید. Amazon ساده ترین مدل Kindle Fire را حدوداً 199$ به فروش می رساند اما اپل بالاترین مدل iPad Mini را 300$ دلار به فروش می رساند. کاربران با توجه به امکانات دستگاهها و قیمت آنها مطمئناً iPad Mini را انتخاب خواهند کرد.

 

سیستم عامل iOS

متاسفانه یکی از بدشانسی های Kindle Fire  سیستم عامل آن است، سیستم عامل سنگین و همه گیر Android. اما در عوض سیستم عامل iPad Mini بسیار پیشرفته و به روز است و اکثر تبلت دوستان این سیستم عامل را ترجیح می دهند. این بدان معنا نیست که Android پیشرفته نیست بلکه نقاط قوتی هم دارد اما کاربران سیستم عامل iOS را به آن ترجیح می دهند.

 

سرویس دهی

قرار بر این بود که سال گذشته Amazon تبلت جدید Kindle Fire خود را معرفی کند تا بتواند رقیبی سرسخت برای iPad Mini وارد میدان شود اما پس از عرضه این تبلت جدید، کاربران بسیاری از نیازهای خود را نتوانستند برابرده کنند، به همین خاطر iPad Mini می تواند بر رقیب خود غلبه کند.

 

ویژگیهای اضافی

Kindle Fire ویژگیهای منحصر به فردی ندارد که بتوان به عنوان برتری به آن نگاه کرد. به طور مثال حداکثر حافظه آن 8 گیگابایت است یا تنها راه ارتباطی آن WiFi است و اینکه دوربین اضافی جهت کارهای متفرقه نظیر تماس تصویری اینترنتی ندارد. اما در عوض اپل در آیپد خود این ضعفها را ندارد. به طور مثال علاوه بر WiFi، از شبکه 3G نیز پشتیبانی می کند. حافظه داخلی آن 8، 16 و 32 گیگابایتی است. پردازنده قدرتمندی در خود جای داده و دارای 2 دوربین برای مکالمه و عکاسی و فیلم برداری دارد.

 

صفحه نمایش Retina

از هر ویژگی iPad چشم پوشی کنیم، از صفحه نمایش آن نمی توان گذشت. اپل صفحه نمایش خارق العاده Retina را همانند دیگر محصولاتش در این آیپد نیز به کار برده است. این صفحه نمایش از کیفیت بالایی برخوردار است که تصاویر را بسیار واضح و شفاف نمایش می دهد.

 

سیستم iCloud 

این سیستم را که اپل به تازگی در iOS 5 گنجاند، بسیار کارآمد بود. این سیستم به کاربران اجازه می دهد که داده های خود را در فضای مجازی ذخیره کنند و در صورت نیاز بازگردانی کنند و همچنین می توانند داده های خود را میان کامپیوتر، مک یا دستگاههای iOS به اشتراک بگذارند و تبدیل کنند.

 

سیستم مدیریت iTunes

نرم افزار iTunes بین کاربران اپل بسیار شناخته شده است. این نرم افزار برای انتقال فایل میان دستگاه و کامپیوتر، نصب نرم افزار و بازی و دانلود بازی و نرم افزار از App Store استفاده می شود.

 

اعتیاد به محصولات اپل

کسانی که آشنایی کمی با اپل و محصولاتش داشته باشند، مطمئناً این را خواهند پذیرفت که محصولات اپل بی نقص و پیشرفته هستند. کاربرانی هم که دارای محصولات قبلی اپل باشند، اگر تصمیم به خرید دستگاه جدید باشند، باز هم اپل را در اولویت قرار خواهند داد.

 

صفحه نمایش بزرگ

آخرین ویژگی مورد بررسی سایز صفحه نمایش iPad می باشد. سایز آن 7.85 می باشد که نسبت به Kindle Fire بزرگتر است و این برتری کاربران را ترغیب به خرید iPad می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد