آی تی پلاس - هنوز ویندوز 8 و
محصولات مبتنی بر این سیستمعامل آنطور که باید و شاید فروش نداشتهاند و
چشم امید مایکروسافت و دیگر تولیدکنندگان، به ماههای باقی مانده تا پایان
سال میلادی است.ماه گذشته سهم بازار سرفیس RT حدود 11 درصد بود، اما پس از ورود
ابزارهای مختلف مبتنی بر ویندوز 8، سهم بازار سرفیس نیز به 6 درصد کاهش
یافت. با این وجود همچنان سرفیس با همین 6% سهم بازار، محبوبترین ابزار
مبتنی بر ویندوز 8 به شمار میرود.
البته این موضوع را در نظر داشته باشید که در این گزارش دو سیستمعامل
ویندوز 8 و ویندوز RT یکسان در نظر گرفته شدهاند و هر ابزارهای که مبتنی
بر یکی از این دو سیستمعامل بوده در گزارش جای گرفته است.
پس از سرفیس، HP به لطف سه ابزار ارزان قیمت مبتنی بر ویندوز 8 در جایگاه دوم جای گرفته است. ایسوس نیز با تبلتهای VivoTab RT که شباهت بسیاری به سرفیس RT دارند، توانسته در جایگاه سوم قرار گیرد. نکته جالب توجه در این گزارش طیف وسیع ابزارهای مجهز به ویندوز 8 هستند، در حال حاضر حداقل 5 هزار ابزار مبتنی بر این سیستمعامل وجود دارند. (البته فراموش نکنید که بسیاری از کاربران کامپیوتر فعلی خود را به نسخه جدید ویندوز بروز کرده نمودهاند.)
اما اگر مقایسه را براساس شرکتهای تولید کننده انجام دهیم، HP با 22 درصد در جایگاه نخست و پس از آن دل، ایسر، ایسوس، توشیبا، مایکروسافت، لنوو، سامسونگ و سونی به ترتیب در رتبههای بعدی قرار دارند.
گزارش AdDuples براساس 5,500 ابزار مختلف مبتنی بر ویندوز 8 و ویندوز RT
تهیه شده است. هرچند جامعه آماری این شرکت خیلی بزرگ و ایدهآل نیست، اما
به حقیقت نزدیک است و انتظار میرود، درصد سهم بازار واقعی هر کدام از
برندها نسبت به آمار AdDuplex نزدیک باشد.