آی تی پـــلاس | iTplus

پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات (BETA)

آی تی پـــلاس | iTplus

پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات (BETA)

256 دلار هزینه برای تولید گلکسی S5


آی تی پلاس - شرکت تحقیقاتی IHS با کالبدشکافی و بررسی قطعات داخلی گلکسی اس ۵ سامسونگ، گزارشی را منتشر کرد که براساس آن می توان فهمید که هزینه تولید این دستگاه چقدر بوده است. طبق این بررسی، سامسونگ ۲۵۶ دلار برای تولید Galaxy S5 هزینه کرده که بیشتر از هزینه تولید گلکسی اس ۴ می باشد.هزینه تولید این اسمارت فون در سال ۲۰۱۳ برابر با ۲۴۴ دلار بوده است. 

گران ترین بخش این پرچمدار سامسونگ، صفحه نمایش ۵.۱ اینچی سوپرآمولد full HD آن است که قیمتی ۶۳ دلاری دارد و ۱۲ دلار ارزان تر از نمونه ۵ اینچی موجود برروی گلکسی اس ۴ می باشد. به نظر می رسد که سامسونگ موفق شده تا هزینه تولید اینگونه صفحه نمایش ها را کاهش دهد. قیمت DRAM و flash memory این دستگاه (با هم) نیز ۳۳ دلار است.

یکی از نکات جالب این گزارش، هزینه استفاده از سنسور اثر انگشت گلکسی اس ۵ می باشد که به گفته IHS این بخش تنها ۴ دلار برای سامسونگ هزینه داشته است. این سنسور بسیار ارزان تر از چیزی است که برروی آیفون ۵ اس اپل قرار دارد. هزینه هر سنسور اثر انگشت آیفون ۵ اس برابر با ۱۵ دلار می باشد.

سنسور ضربان قلب پرچمدار سامسونگ که یکی از ویژگی های جدید آن می باشد و توسط شرکت سازنده تراشه Maxim تولید شده نیز تنها ۱.۴۵ دلار هزینه داشته است. IHS تخمین می زند که هزینه مونتاژ این اسمارت فون برابر با ۵ دلار برای هر دستگاه باشد.
Gsmarena

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد