آی تی پـــلاس | iTplus

پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات (BETA)

آی تی پـــلاس | iTplus

پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات (BETA)

Satya Nadella مدیر عامل مایکروسافت شد


آی تی پلاس - سال گذشته میلادی، استیو بالمر مدیرعامل مایکروسافت به دلیل فشار هیئت مدیره برای سرعت بخشیدن به تغییرات شرکت استعفای خود را اعلام کرد و پس از آن این شرکت به دنبال جایگزینی برای او بود که استفن الوپ مدیر عامل سابق نوکیا و آلن مولالی رئیس شرکت فورد موتور از نامزدهای این مقام بودند. سرانجام امروز هیئت مدیره مایکروسافت Satya Nadella را به عنوان مدیرعامل این غول فن‌آوری منصوب کرد.
Nadella با ۴۶ سال سن از سال ۱۹۹۲ در این شرکت کار می کرد و نقش های سازنده ای در بخش آفیس، ایکس باکس و بینگ بازی کرده و اواخر نیز در بخش خدمات ابری مشغول بوده است.او سومین مدیر این کمپانی پس از بیل گیتس و استیو بالمر که ۱۳ سال نقش مدیریت مایکروسافت را به عهده داشت می باشد.به توصیف تحلیلگران، نادلا به عنوان یک انتخاب امن برای صندلی مدیرعامل این شرکت است و او قادر خواهد بود موقعیت کنونی مایکروسافت را در حوزه فن‌آوری و ایجاد رقابت بهبود بخشد.
بالمر مدیرعامل سابق مایکروسافت، در یک ایمیل به کارمندان مایکروسافت گفت که او از تصمیم هیئت مدیره برای جایگزینی‌اش با نادلا پشتیبانی می کند. بالمر علاقه خود را به این شرکت اعلام کرده و به کارکنان “حفظ حرکت رو به جلو” را توصیه کرد.
همزمان با این انتصاب، بیل گیتس نقش خود را از مدیریت هیئت مدیره به مدیریت مشاوره فناوری تغییر داد و جان تامپسون که از اعضای هیئت مدیره بود جایگزین وی شد. بنیانگذار مایکروسافت هدف خود را از این جابه‌جایی صرف زمان بیشتری به کار با این شرکت و حمایت از نادلا برای شکل دادن جهت برای شرکت اعلام کرد.
Nadella دارای مدرک کارشناسی ارشد در علوم کامپیوتر و همچنین کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی می‌باشد که هردو می‌تواند برای مدیریت یک شرکت چند میلیارد دلاری کمک کننده باشند.او در یادداشتی به کارمندان خود گفت : صنعت ما به سنت احترام نمی‌گذارد و هدف خود را گسترش نوآوری در محصولات و رشد شرکت اعلام کرد.
Akhbarit

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد