آی تی پـــلاس | iTplus

پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات (BETA)

آی تی پـــلاس | iTplus

پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات (BETA)

مشخصات گلکسی اس 5 و وجود دو گلکسی دیگر تایید شد


آی تی پلاس - از زمانی که شایعات و خبرهای مختلف در مورد نسل بعدی پرچمدارهای سامسونگ یعنی گلکسی اس ۵ منتشر شده، سئوالات بسیاری در مورد مشخصات و ویژگی های آن مطرح گردیده و ذهن علاقمندان را مشغول خود کرده است. 
آیا جنس بدنه گلکسی اس ۵ فلزی خواهد بود؟ آیا در آن از پردازنده اکسینوس ۶ استفاده می شود؟ آیا دوربین آن مجهز به OIS می باشد؟ اگر شما هم در مورد مشخصات این اسمارت فون کنجکاو هستید، Sammobile بعضی از مشخصات این اسمارت فون را تایید کرده است. همچنین علاوه بر گلکسی اس ۵ این وبسایت مشخصات (بعضی) مربوط به گلکسی اس ۵ مینی و گلکسی اس ۵ زوم را نیز منتشر و تایید نموده است، محصولاتی که سامسونگ در آینده از آنها نیز رونمایی خواهد کرد.

گلکسی اس 5

شاید مهمترین ویژگی گلکسی اس ۵ جنس بدنه آن باشد و حال مشخص شده که این پرچمدار سامسونگ در دو نسخه پلاستیکی و فلزی عرضه خواهد شد. قیمت نسخه فلزی در حدود ۸۰۰ یورو و قیمت نسخه پلاستیکی حدود ۶۵۰ یورو می باشد. این تقریبا مشابه کاری است که اپل در سال گذشته انجام داد، یعنی عرضه نسخه پلاستیکی آیفون (۵ سی) و نسخه فلزی (۵ اس) آیفون.

در بخش صفحه نمایش، Galaxy S5 دارای یک صفحه نمایش AMOLED با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل می باشد. اگر چه سایز آن در حال حاضر قابل تایید نیست اما احتمالا سایز آن ۵.۲۵ اینچی خواهد بود. در پشت دستگاه یک دوربین قدرتمند ۱۶ مگاپیکسلی قرار دارد ولی در حال حاضر نمی توان وجود OIS را برروی آن تایید نمود.

در بخش پردازنده در این اسمارت فون یا از پروسسور Exynos 6 و یا از Snapdragon 805 استفاده می شود که طبق معمول بدلیل پشتیبانی اسنپ دراگون از LTE این نسخه در بازارهایی که نیاز به این ویژگی می باشد عرضه خواهد شد. سیستم عامل آن هم اندرودی ۴.۴ کیت کت است که موضوع عجیبی نیست. در مورد اکسینوس ۶ ذکر این نکته اهمیت دارد که هشت هسته سی پی یو آن قابلیت فعالیت بطور همزمان را دارند. احتمالا در نسخه فلزی از پردازنده ۶۴ بیتی اکسینوس استفاده می شود.

اما زمان معرفی این دستگاه ما مارس (احتمالا در لندن) و زمان ورود آن به بازار در اوایل آوریل خواهد بود. در حال حاضر اطلاعاتی در مورد میزان رم، حافظه داخلی و باتری گلکسی اس ۵ در دست نیست.

QHD (2,560×۱,۴۴۰) Super AMOLED display
 Exynos 6 / Snapdragon 805 processor
 16-megapixel camera
 Android 4.4 KitKat
 Plastic/metal versions

گلکسی اس 5 زوم ، گلکسی اس 5 مینی

سام موبایل همچنین دو محصول دیگر سامسونگ یعنی Galaxy S5 mini و Galaxy S5 Zoom را تایید نمود که بعد از گلکسی اس ۵ معرفی می شوند. این دو محصول به ترتیب در ماههای جون و می رونمایی خواهند شد. هر دو دستگاه دارای صفحه نمایشیSuper AMOLED  (گلکسی اس ۵ زوم دارای صفحه نمایش ۴.۸ اینچی با رزولوشن qHD است) و سیستم عامل اندروید ۴.۴ کیت کت هستند. این تمام مشخصاتی که تا به این لحظه می توان تایید کرد.
PCwar

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد